Marta Díaz i Rafa Ruiz anuncien plans de dinamització comercial, reforma de les infraestructures dels mercats i línies d’ajuda per embelliment i presència online dels comerços locals.

Marta Díaz i Rafa Ruiz anuncien plans de dinamització comercial, reforma de les infraestructures dels mercats i línies d’ajuda per embelliment i presència online dels comerços locals.
19 maig 2019

La número 2 de la llista socialista al Consell, Marta Díaz, i el candidat a l’alcaldia d’Eivissa, Rafa Ruiz, han presentat les principals propostes en matèria de Comerç incloses als programes electorals, entre les que destaquen els plans de dinamització comercial i la reforma de les infraestructures del Mercat Nou, el Mercat Vell i la Peixateria. Díaz ha explicat que amb l’objectiu d’impulsar el comerç local el Consell implantarà una línia de subvencions per millorar la imatge de les botigues, ‘perquè amb una millor imatge es repercuteix en una millora de les vendes’. Des del programa electoral insular també es proposen ajudes per fomentar la presència online de les botigues locals, ‘per la importància que té actualment per al sector el comerç a través d’Internet’. La candidata socialista també ha explicat que després de fer-se aquesta legislatura el cens de comerços, durant la propera legislatura s’aprovarà el Pla Director Sectorial de Comerç, que ha de regular aquesta activitat productiva i ajudar a impulsar-la a tota l’illa d’Eivissa.

Per la seva banda, el candidat socialista a l’alcaldia d’Eivissa, Rafa Ruiz, s’ha referit a la necessitat de donar un salt de qualitat en els espais del Mercat Nou, el Mercat Vell i la Peixateria, que una vegada renovats, ajudaran a reimpulsar el seu entorn i a fomentar l’activitat comercial durant tot l’any. Ruiz també ha senyalat que està previst crear la marca comercial ‘Eivissa capital de compres’, que tindria una projecció no només insular sinó també nacional i internacional a través de campanyes de promoció turística, o la creació d’una ruta de comerços tradicionals que es donarà a conèixer a partir de materials impressos i digitals.

Finalment, Ruiz proposa també la creació d’una base de dades pública a la que es puguin consultar tots els comerços que té cada barri i la seva tipologia, així com un sistema d‘abonaments d’aparcament per a que els comerços puguin donar descomptes als seus clients.

Share